MS enduro Estonsko, Švédsko

Oldřich Sedlák, kategorie Open World Cup, třída 2s (dvoutakty)

Na začátku prázdnin se na 2 podniky seriálu Mistrovství světa Enduro v Estonsku a Švédsku vydala i výprava z AMK Hamry nad Sázavou. Ve složení Oldřich Sedlák ml (jezdec), Oldřich Sedlák st. (řidič a mechanik), Hubert Křesťan (najížďák a mechanik), Libuše Pleskačová (doprovod) jsme absolvoval celkem 3900 km dlouhou cestu, z toho 600 km trajektem přes moře. Vzhledem k mé loňské rekonvalescenci po operaci zkříženého vazu to bylo to trochu odvážné rozhodnutí.

Vyjeli jsme v pondělí 12.7. a po dvou dnech cesty jsme dorazili na největší evropský ostrov Sareemaa. Paddock byl umístěn v malém přístavu ve městě Kuresaare. Zde jsme se také sjeli s dalšími dvěma českými závodníky v kategorii open – se Zdeňkem Pitelem (team Motokrosová škola) a Robertem Fridrichem (team Echt Gold Příchovice), se kterými jsme vytvořili české závodní družstvo – pod názvem Czech Team. Společně s naším v současnosti nejlepším jezdcem enduro Kryštofem Kouzlem jsme si prošli všechny rychlostní zkoušky.

V pátek 16.7. jsme zahajovali závod prologem – závodem dvojic. Na trati s překážkami, které pro nás byl naprosto nové a nezvyklé jsem nakonec v kategorii Open skončil na 12.místě, když se mi podařilo porazit domácího Estonce ………….

V sobotu nás čekala 3 kola – každé 55 km včetně 3 rychlostních testů. Při soupeření s domácími jezdci se ukázala jejich znalost místního prostředí a písečných úseků. Nicméně jsem závod dokončil bez časové penalizace na celkově 16.místě (7. ve třídě Open 2s – dvoutakty). Obrovským bonusem pro nás všechny pak bylo 1.místo v kategorii družstev. Užili jsme si stupně vítězů a česká hymna patřila z jedné třetiny i Hamrům nad Sázavou a naší malé výpravě. V neděli jsem skončil na stejné trati 8. ve třídě 2s a znovu jsme vyjeli 1.místo v kategorii družstev.

V pondělí večer jsme se vydali trajektem z Estonska do Švédska. Do města Skovde, s krásným sportovním areálem a jezerem jsme dorazili v úterý odpoledne. Čekalo nás opět procházení zkoušek, testování motorek na místní skvěle připravené tréninkové trati. Už tady bylo jasné co nás čeká – kameny, kořeny, štěrkové a šotolinové úseky. Švédsko jak má být.

Na 80 km dlouhý okruh jsme vyrazili již v pátek. Naše kategorie ho musela absolvovat 2x, včetně 3 zvláštních testů. Cross test se jel v kamenolomu, enduro test v lese a extrém test na místní sjezdovce s umělými překážkami a kládami. Při menší taktické chybě servisu jsem chytil v 1. kole minutu zpoždění. Závod jsem dokončil na 9. místě ve třídě. V družstvech jsme opět obsadili 1.místo a česká hymna zazněla tedy i ve Švédsku. V sobotu se vše opakovalo, tentokrát bez penalizace, stačilo to však zase na 9.místo.

Oldřich Sedlák, kategorie Open World Cup, třída 2s (dvoutakty)

GP Estonia

1. den 7. místo
2. den 8. místo

GP Sweden
1. den 9. místo
2. den 9. místo

V celkovém pořadí seriálu Open World Cup ve třídě 2s je Oldřich Sedlák průběžně na 9.místě z celkového počtu 24 závodníků

Společně s dalšími dvěma českými závodníky (Zdeněk Pitel a Robert Fridrich) se umístili v Estonsku i Švédsku na 1. místě v soutěži družstev.

Děkuji všem členům naší výpravy za skvělý servis, najíždění, vaření i morální podporu. Děkuji také všem podporovatelům a sponzorům AMK Hamry nad Sázavou.